Marketing i reklama Banery reklamowe: gdzie wieszać, by były widoczne?

Banery reklamowe: gdzie wieszać, by były widoczne?

Skuteczność reklamy zależy od jej widoczności. Nawet najlepiej zaprojektowany baner nie spełni swojej funkcji, jeśli pozostanie niezauważony dla potencjalnych odbiorców. Jakich zasad przestrzegać przy montowaniu banerów? Zobacz nasze porady.

Banery reklamowe to jedna z najczęściej stosowanych form reklamy. Te komunikaty drukowane na materiale są nośnikiem informacji lub promocji. Reklama zewnętrzna może być wieszana na ścianach budynków, może być także elementem dekoracji na stoiskach firmowych. Banery są łatwe w transporcie i montażu. Ich zaletą jest również dość niski koszt produkcji w porównaniu do innych form reklamy.

Kluczowym aspektem wpływającym na spełnienie reklamowej funkcji banerów jest nie tylko przekaz na nich zawarty, ale także miejsce, w jakim się one znajdują. Zły wybór miejsca umieszczenia baneru może przynieść odwrotne skutki od zamierzonych.

Banery reklamowe: gdzie można je wieszać?

Reklamy w postaci banerów możemy wywieszać przy drodze, stosując się do przepisów prawa.

Oczywiście musimy być albo właścicielami danej powierzchni reklamowej, wynająć ją lub uzyskać zgodę władz miasta.

W Polsce obowiązują zasady dotyczące wieszania banerów reklamowych przy drodze. Należy zachować odległość od jezdni:

  • przy autostradach jest to 30 m na terenie zabudowanym i 50 m na niezabudowanym,
  • przy drogach ekspresowych odpowiednio 20 i 40 m,
  • przy drogach krajowych – 10 i 25 m,
  • przy drogach wojewódzkich i powiatowych – odpowiednio 8 i 20 m,
  • przy drogach gminnych: 6 i 15 m.

Banerów nie można wieszać natomiast na budynkach ze statusem zabytku. Nie można również zasłaniać dostępu do światła dziennego we wnętrzu budynku.

Sprawdź sąsiada

Jeśli spełniasz wymogi prawne i masz pozwolenie na powieszenie baneru w danym miejscu, sprawdź także jakie będzie miał on otoczenie. W szczególności dostosuj reklamę do innych komunikatów marketingowych. Warto także wziąć pod uwagę, jakie przeznaczenie ma dany budynek (np. reklama sklepu z bielizną nie będzie właściwa tuż przy przedszkolu czy też promowanie zdrowej żywności przy sklepie z odzieżą XXXL). Nachalność czy kontrowersyjność nie zawsze idzie w parze z sukcesem.

Lokalizacje nietypowe

Banery reklamowe zazwyczaj wiesza się tuż nad prowadzonym biznesem (jako szyld informacyjny). Bywają jednak lokalizacje i powierzchnie nietypowe, które można kreatywnie wykorzystać. Nieduże banery reklamowe zawieszone podczas imprez sportowych w mieście mogą być dobrą okazją na promocję nowej siłowni, sklepu z suplementami czy odzieżą outdoorową. Banery można także umieścić na pojazdach (samochodach, rowerach), środkach transportu publicznego czy w lokalach zbliżonych branżą do naszej – jednak nie konkurencji.

Atmosfera ma znaczenie

Na etapie produkcji banerów reklamowych warto przemyśleć, na jakie działania atmosferyczne będą one narażone. Jeśli banery na stałe będą wisiały nad naszym lokalem, warto wykonać je w odpowiednich technologiach, by wiatr, deszcz czy słońce ich nie zniszczyły. Obecnie drukarnie dysponują materiałami i metodami produkcji, które skutecznie chronią banery reklamowe.

O nas

Najciekawsze informacje z dziedziny biznesu, prawa czy marketingu

Kontroluj swój biznes pamiętając o chwili relaksu

E-mail: kooperacja@skutecznypartner.pl