Czym wyróżnia się pozycjonowanie sklepu internetowego?
Konkurencja w branży e-commerce cały czas rośnie, dlatego sprzedaż w sieci wymaga odpowiedniej promocji. Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala wypromować stronę w wynikach organicznych, zwiększyć ruch na stronie, który ma szansę przełożyć się na konwersję. Dowiedz się, czym się wyróżnia pozycjonowanie sklepu i dlaczego warto w nie zainwestować.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – czym się wyróżnia?
Działania związane z pozycjonowaniem sklepu internetowego nieco różnią się od promocji witryn firmowych. Sklepy najczęściej oferują szeroki asortyment. To wymaga zastosowania rozbudowanej witryny, opartej o specjalistyczne oprogramowanie dla sektora e-commerce. Taką witrynę tworzy wiele podstron, które dzielą stronę na działy asortymentowe, kategorie produktów (np. kosmetyki do makijażu, kosmetyki do twarzy) oraz konkretne produkty (np. tusze do rzęs, cienie do powiek, kremy na dzień). Bardzo często tworzy się także oddzielne działy dla produktów pochodzących od określonego producenta oraz dzieli asortyment ze względu na ceny. Z tego powodu pozycjonowanie sklepu internetowego należy oprzeć na indywidualnej strategii dopasowanej do jego wielkości, branży w której działa oraz polityki sprzedaży.
Dla sklepu online doskonale sprawdza się strategia pozycjonowania typu long tail (pozycjonowanie szerokie). Do jednej kampanii można wtedy dobrać wiele rozbudowanych fraz, które odpowiadają kategoriom produktów oraz konkretnym produktów. Można wybrać słowa kluczowe opisujące cechy produktu (np. „długa czarna sukienka na Studniówkę” czy „laptop HP 15,6 cala biznesowy”). Pozycjonowanie szerokie to doskonały sposób, aby ściągnąć bezpośrednio na strony produktowe użytkowników, którzy poszukują konkretnych rzeczy. Dzięki takiej strategii istnieje większa szansa nie tylko na zwiększeniu ruchu, ale i konwersję.
Dokładna optymalizacja witryny
Gdy planujemy pozycjonowanie sklepu internetowego, szczególną uwagę należy zwrócić na optymalizację witryny. Serwisy sprzedażowe posiadają bardzo złożoną strukturę. Wiele podstron oznacza konieczność przyporządkowania do nich konkretnych słów kluczowych. Ważne jest, aby strona była intuicyjna i pozwalała użytkownikom wygodnie docierać do poszczególnych produktów. Linki wewnętrzne stanowią zarówno ścieżkę dla użytkownika, jak i robotów Google.
Warto pamiętać, że niezbędny jest stały monitoring ruchu i konwersji, ocena, czy poszczególne frazy rzeczywiście przekładają się na wzrost sprzedaży. Większość sklepów internetowych rozbudowuje swój asortyment, wprowadza do oferty nowe produkty, zmienia ceny. To oznacza konieczność stałej optymalizacji witryny pod kątem wprowadzanych zmian.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego?
Inwestycja w pozycjonowanie sklepu internetowego to doskonały sposób na promocję w Google i przyciągnięcie na stronę nowych użytkowników z wyszukiwania organicznego. Promocja pozwala zwiększyć widoczność sklepu i ruch na stronie. Ruch przekłada się zaś na konwersję i zwiększenie sprzedaży. Działania optymalizacyjne pozwalają przebudować witrynę w taki sposób, aby była bardziej przyjazna zarówno dla robotów Gogole, jak i użytkowników. Dzięki temu Klienci mogą szybko wyszukać interesujące ich produkty i złożyć zamówienie.
Dodatkowo pozycjonowanie doskonale wspiera promocję wizerunku marki w sieci. Obejmuje ono budowę linków zewnętrznych, dlatego często sklep jest promowanych na Facebooku i w innych Social Mediach. Z pozycjonowaniem może być połączona kampania content marketingu, co pomaga budować pozycję eksperta w branży.
Warto zobaczyć
California scents - piękne zapachy w Twoim...
Zastosowanie regałów metalowych