Własna marka odzieżowa?

Projektanci największych domów mody zarabiają na swoich projektach miliony. Dlatego też osoby ze zdolnościami projektowymi mogą pokusić się o stworzenie własnej marki odzieżowej. Nie można oczywiście liczyć od razu na spektakularny sukces, ale w dłuższej perspektywie czasu zyski mogą być spore.
Pomysł to podstawa
Na pewno najważniejszym elementem budowania strategii biznesowej marki jest wymyślenie dobrego pomysłu. Na rynku nie brak ubrań różnego rodzaju. Nowym markom trudno jest się przebić, a więc warto poszukać odpowiedniej niszy. Można skierować swoje ubrania do dzieci lub matek z dziećmi. Jeśli się uda można asortyment zawsze poszerzyć.
Dobrze jest też przeprowadzić analizę konkurencji oraz swoich silnych i słabych stron. Zawsze sprawdza się klasyczna analiza SWOT, która oparta jest na szansach i zagrożeniach dla planowanej firmy oraz jej atutach i słabościach. Zawsze ważnym elementem planowania jest także stworzenie koncepcji oraz wstępne oszacowanie kosztów jakie wiążą się z wdrożeniem. Warto rozeznać się w cenach materiałów, maszyn do szycia itd.
Testy konsumenckie
Dobry pomysł to tylko połowa sukcesu. Najlepiej jest przeprowadzić dodatkowo testy konsumenckie, aby się o tym przekonać w praktyce. W ramach testu można uszyć kilka sztuk odzieży i pokazać je swoim znajomym lub osobom obcym. Testy są zdecydowanie najlepszą formą sprawdzenia czy biznes ma szanse na powodzenie. To dobre rozwiązanie przed wykonaniem drogiej inwestycji. Tak powinien zresztą postępować każdy biznesmen.
Rozpoczęcie działalności
Podjęcie działania wiąże się oczywiście z koniecznością zainwestowania. Jednak po licznych analizach i testach ryzyko jest znacznie mniejsze. Trzeba zakupić maszyny do szycia, materiały, igły, nici i wiele innych akcesoriów krawieckich. Oprócz tego przydani są też pracownicy do pomocy. Nie każdy projektant potrafi też szyć. Początkowo uszyte modele warto wystawiać za pomocą portali społecznościowych. Jeśli znajdą się na nich chętni to oczywiście dobry zna.k. Jednak na początku nie warto szyć od razu całej kolekcji, bo grupa odbiorców może nie być zbyt szeroka. Kiedy pojawiają się pierwsze przychody konieczne jest otworzenie własnej działalności gospodarczej j rejestrowanie jej w CEIDG.
Koszty początkowe to:
- wynajem lokalu - jeśli jest na to miejsce to pierwszą pracownię można urządzić w piwnicy swojego domu lub wynająć niewielki, tani lokal za kilkaset złotych miesięcznie,
- zakup maszyn do szycia - dobra maszyna kosztuje około 1000 złotych,
- materiały - koszt jest trudny do oszacowania, bo wszystko zależy od ich jakości,
- akcesoria krawieckie - około 250 złotych,
- nazwa i logo - do zlecenia profesjonalnej agencji reklamowej to koszt nawet około 5000 złotych.
Jeśli działalność firmy odzieżowej sygnowanej własną marką się rozwinie to z czasem warto poszukać szwalni, gdzie będą szyte projekty, które zostaną zaprojektowane przez właściciela marki. Przy dużej liczbie klientów oraz znacznej ilości projektów to rozwiązanie na ogół bardzo opłacalne i przynoszące spore zyski.
Warto zobaczyć
Co daje kroplówka na kaca? Ile to kosztuje?
Kalendarz Jednodzielny - promocja dla Twojej firmy