Formy i cele content marketingu
Popularność marketingu treści rośnie z roku na rok i coraz więcej firm zamienia na niego tradycyjną reklamę. Content marketing doskonale wspiera działania pozycjonujące stronę, pozwala budować pozycję eksperta w branży i gromadzić wokół marki lojalną społeczność. Przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie, wzrost popularności firmy. Jego następstwem może stać się wyższa sprzedaż w sklepie internetowym lub większe zainteresowanie świadczonymi usługami. W efekcie kampanie pozwalają więc pomnażać zyski i rozwijać przedsiębiorstwo.
Jakie formy content marketingu są obecnie stosowane?
Czym jest content marketing?
Content marketing jest strategią marketingową, która polega na tworzeniu i odpowiedniej dystrybucji wartościowych treści. Muszą być one spójne, zgodne z wizerunkiem naszej marki, a zarazem przydatne dla użytkowników. Chodzi tutaj o treści, które dostarczają Internautom konkretnych wartości, przyciągają czytelników na firmowego bloga, fanpage na Facebooku czy na portal branżowy. Warto jednak pamiętać, że content marketing to cała strategia, a nie pojedyncze przekazy. Jego celem ma być wyznaczenie konkretnej grupy docelowej, poznanie jej potrzeb i dostarczenie użytkownikom informacji czy porad, których poszukują. To pozwala nawiązać dialog, a następnie zmienić go w trałe relacje budujące społeczność wokół marki.
Jakie są cele content marketingu?
Kampanię content marketingu należy oprzeć o konkretną strategię działań opracowaną pod kątem potrzeb naszej marki.Celem działań może być:
zwiększenie ruchu na stronie – wsparcie dla SEO,
• budowa świadomości marki,
• edukowanie Klientów i zyskanie pozycji eksperta w swojej branży,
• promocja produktów lub usług firmy,
• budowa listy subskrybentów newslettera,
• zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym (konwersja),
• wzrost zadowolenia Klientów poprzez nawiązywanie z nimi dialogu i regularny kontakt,
• budowa wokół marki lojalnej grupy odbiorców (większość osób chętniej kupuje od kogoś, kogo zna, poleca jego usługi lub produkty innym).
Formy content marketingu
Podczas projektowania kampanii content marketingowej należy dobrać odpowiednie formy przekazu. Powinny być one dopasowane do celu naszej kampanii oraz grupy docelowej. Odbiorcy mają znaczenie zarówno na etapie tworzenia treści (ważne jest odpowiednie dopasowanie języka oraz poznanie potrzeb), jak i jej dystrybucji.
Do młodzieży szybciej dotrzemy np. poprzez krótkie przekazy na FB, kampanię na Instagramie czy filmiki na YouTube. Do przedsiębiorców i ekspertów z konkretnej branży warto skierować artykuły sponsorowane i eksperckie zamieszczone w specjalistycznym serwisie, a do seniorów poradniki zamieszczone na ich ulubionych portalach.
Jedną z najpopularniejszych form content marketingu są poradniki. Można zamieszczać je na firmowym blogu (wtedy ważne jest prawidłowe zoptymalizowanie treści pod SEO, aby były dobrze widoczne w Google) lub jako artykuły sponsorowane na poczytnych serwisach zewnętrznych.
Krótkie poradniki mogą również trafić na firmowy profil na Facebooku.Kolejną klasyczną formą wykorzystywaną w content marketingu są artykuły eksperckie. Są to obszerne, merytoryczne treści tworzone przez eksperta w danej dziedzinie. Powinny zawierać one wyczerpujące informacje poparte np. danymi naukowymi, badaniami i analizami.
Popularne artykuły sponsorowane pozwalają zaś w bardzo subtelny sposób promować markę lub jej ofertę (produkty, usługi). Artykuł przypomina swoją strukturą klasyczny materiał redakcyjny.
W content marketingu można wykorzystać także:
• wywiady,
• opisy produktów,
• rankingi,
• e-booki,
• audiobooki,
• newslettery,
• white paper,
• infografiki,
• FAQ,
• filmy video,
• podcasty,
• webinary,
• mikrostrony,
• rebusy i quizy,
• aplikacje mobilne.
Warto zobaczyć
Doradztwo transakcyjne w procesach fuzji i...
Pełen relaks z dzieckiem w hotelu i SPA