Marketing i reklama Złe posunięcia w influencer marketingu prowadzą do kryzysu

Złe posunięcia w influencer marketingu prowadzą do kryzysu

Kryzysy w influencer marketingu wynikają przede wszystkim z tego, że forma ta staje się coraz bardziej masowa. Już teraz influencer marketing jest tym, co dynamicznie zdobywa rynek oraz jest wykorzystywane w wielu dziedzinach biznesowych. Warto więc utrzymywać tendencje zwyżkowe.

Przyczyny kryzysu

Kluczowe może okazać się poznanie przyczyn kryzysu. Przede wszystkim, wiele osób może nie rozumieć tego, jaką naturę ma influencer marketing i jako przedsiębiorcy dalej kierują się wskaźnikami marketerów. Tymczasem, należy nastawić się na relacje i na to, jak pewne kwestie odbierane są przez odbiorców.  Dlatego, należy wiedzieć, że najważniejsza jest dobra komunikacja z influencerem. Nie może dojść do nadmiernego wykorzystania wizerunku blogera, czy vlogera. Trzeba dobrać influencera wprost pod oferowane produkty bądź świadczenia i od początku jasno przedstawiać warunki współpracy. To pozwoli unikać błędów. Oczekiwania obu stron będą jasne, a na dodatek nie dojdzie do niepotrzebnych nadużyć w tej sferze. Co najważniejsze, w oczach odbiorców, czyli potencjalnych klientów nadal będzie się wiarygodnym.

Przekuć porażkę w sukces

Jeżeli już pojawi się jakiś kryzys to jak najszybciej należy zrobić wszystko, żeby mu zaradzić. W tym celu przykładowo trzeba skupić się na dialogu, kiedy chce się wykazać, że mimo pewnych niedociągnięć wizerunkowych w swojej branży jest się niezastąpionym. Należy pokazać się nieco „od kuchni”, a także uważać, by nie dokonać nadużyć wobec influencera. Głównie, nie przypisywać wypowiedzi, czy rekomendacji, jakie nie wydarzyły się. Jeśli korzysta się z profesjonalnych usług takich jak adnext.pl to raczej o kryzysie nie będzie mowy, co oczywiście nie oznacza, że nie należy być czujnym. Wykorzystanie wiedzy specjalistów musi odbyć się nie tylko na poziomie liczb. Musi być dogłębne i przekonywać klientów, że dana marka jest dokładnie tej, jakiej szukają. Odpowiedni eksperci będą z kolei wiedzieć, które kanały komunikacji www są w tym celu najwłaściwsze.

Materiał zewnętrzny

O nas

Najciekawsze informacje z dziedziny biznesu, prawa czy marketingu

Kontroluj swój biznes pamiętając o chwili relaksu

E-mail: kooperacja@skutecznypartner.pl