Dlaczego warto korzystać z automatyzacji marketingu?

Automatyzacja marketingu to zastosowanie w naszej firmie takich działań marketingowych przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi, które pozwoli nam zebrać jak najlepsze informacje dotyczące naszych klientów. Jest to bardzo ważne szczególnie w dzisiejszych czasach gdzie relacje z klientami i dostarczany im content jest szczególnie istotny w rozwoju marki czy też firmy.
Automatyzacja marketingu to oszczędność czasu i zmaksymalizowanie możliwości.
Dobre marketing to taki który ułatwia nam zbieranie danych, a następnie ich analizowanie w celu poprawy świadczonych przez nas usług. Gdy mamy więcej informacji o naszych klientach, o ich nawykach i upodobaniach jesteśmy im w stanie zapewnić lepsza jakość obsługi. Jest to bardzo ważne, ponieważ klient nie zwraca uwagi jedynie na oferowaną cenę. Ważne jest, też jak się takim klientem zajmiemy, czy przekonamy go, że jest dla nas istotny i damy mu poczucie, indywidualnego traktowania. Dzięki odpowiedniemu zastosowaniu automatyzacji marketingu możemy, w taki sposób zaplanować publikację różnych treści by dotarły one do jak największej liczny osób z naszej grupy docelowej. Kolejną ważną rzeczą jest to, że dzięki takim działaniom zaoszczędzimy czas, który możemy przeznaczyć na choćby znalezienie nowych kanałów dystrybucji. Kluczową sprawą jest, ustalenie kim jest nasza grupa docelowa, do której chcemy dotrzeć. W tym celu musimy zadać sobie szereg pytań. Poczynając od tego, do czego nasz produkt jest komuś potrzeby, jakie potrzeby zaspokaja, a kończąc na tym, dlaczego klient ma wybrać akurat nas.
Automatyzacja marketingu może być wykorzystywana w wielu rejonów funkcjonowania firmy oraz budowania renomy marki. Jednym z takich rejonów jest mailing. Ważne jest, aby nie ograniczać się do samej sprzedaży oferowanego przez nas produktu. Także po zakończeniu transakcji należy dbać o naszego klienta. Jest to, to wiele sposób i tak naprawdę nie ma jednej słusznej drogi. Musimy, jednak pamiętać by maile skierowane do naszego klienta były treściwe, powinniśmy wysyłać mu informacje, które mogą mu się przydać. Jeżeli będziemy wysyłać zbyt często mało istotne informacje może on uznać nas za spam. W takim wypadku nasze działania mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego i zniechęcić go do naszej firmy. Jak często wysyłać maile? Bardzo trudno odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od specyfiki danej branży oraz od tego, co chcemy przekazać klientowi. Powinniśmy jednak ustalić, co jaki czas będziemy wysyłali wiadomości. Kolejnym aspektem, przy którym możemy, wykorzystać automatyzację jest segmentacja. Dzięki umiejętnemu pogrupowaniu klientów będziemy mogli dobierać lepiej dopasowane do nich wiadomości, a co za tym idzie zyskać ich większe zaufanie. Jeżeli masz, ochotę zainteresować się tematyką automatyzacji nieco szerzej możesz zajrzeć na: https://growinternational.eu/pl/blog/oracle-eloqua-zaawansowana-platforma-automatyzacji-marketingu/. Dobrze wykorzystana automatyzacja marketingu jest w stanie zwiększyć nasze oddziaływanie na rynek, a także odciążyć nas co nieco w pracy.
Artykuł partnera
Warto zobaczyć
Rozliczamy PITy 2017 przez Internet
Płytki w kształcie plastra miodu: trend czy...