Marketing i reklama Najciekawsze trendy w realizacjach standów reklamowych

Najciekawsze trendy w realizacjach standów reklamowych

Na decyzje podejmowane przez konsumentów wpływ ma wiele czynników, a aż 2/3 decyzji zakupowych podejmowanych jest na miejscu. To, czy klient kupi dany produkt, uzależnione jest między innymi od takich czynników, jak: promocja, zwrócenie uwagi, nastrój, obniżka, czy wyprzedaż.

Złote pięć sekund

By produkt został wzięty pod uwagę przez potencjalnego kupca, musi zaabsorbować jego uwagę. W tym przypadku produkt ma jedynie 5 sekund. Jest to jedna z istotniejszych zasad handlowych. Im klient szybciej podejmie decyzję dotyczącą zakupu, tym lepiej. By klient został zmobilizowany do zakupu jak najszybciej, właściciele i menadżerowie sklepów wytaczają najcięższe działa – materiały reklamowe wspierające sprzedaż. Są to wszelkiego rodzaju ekspozytory, woblery, szelfstoppery, displaye, czy standy reklamowe. To właśnie na tych ostatnich skupimy się w niniejszym tekście.

Prostota i minimalizm standów reklamowych pozostaje w modzie

Wedle wielu badań i analiz przeprowadzanych przez niezależne firmy, to właśnie proste i subtelne standy reklamowe generują najlepsze wyniki sprzedażowe. Wśród skutecznych technik możemy wymienić nawiązanie do długoletniej tradycji firmy poprzez zastosowanie eleganckiego materiału (stal, czy materiały imitujące drewno), nieskomplikowaną formę niezależną od zmieniających się trendów, czy wysublimowaną i stonowaną gamę ciepłych barw.

Nawiązanie do popularnych wydarzeń

Firmy, zamawiając POS-y, chętnie nawiązują do aktualnych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Przykładem może być piwo marki Heineken, które było promowane w dość intrygujący sposób. Otóż producent ustawił w POS-ach butelki piwa naprzeciwko siebie, imitując w ten sposób dwie przeciwne drużyny rugby. Środkowa część standu reklamowego została wypełniona sztuczną trawą. Pomysł został świetnie przyjęty przez konsumentów. Jak widać, nie potrzeba skomplikowanej technologii i mnóstwa wyróżników w standach reklamowych, by uzyskać pożądany efekt.

Połączenie technologii i ekspozytorów reklamowych

Wykorzystywanie systemów LED lub zaawansowanych scen świetlnych otwiera przed producentami materiałów POS zupełnie nowe możliwości. Przyciąganie i skupianie uwagi konsumentów wraz z nowoczesną technologią staje się coraz efektywniejsze i prostsze.

Coraz częstszą praktyką przy tworzeniu standów reklamowych jest łączenie ich z reklamą personalizowaną. Dzięki rosnącym bazom danych dotyczących klientów sklepów i marketów możliwe stało się lepsze i trafniejsze docieranie przekazu niesionego przez materiały reklamowe do potencjalnej grupy odbiorców.

Stąd też producenci POS-ów ostatnimi czasy stawiają na standy reklamowe wyposażone w ekrany, które prezentują ofertę sklepu, informacje o produkcie, czy nawet sentencje lub myśli dnia. Treści na standach i ekspozytorach reklamowych mogą być modyfikowane w zależności od tego, co aktualnie dzieje się w sklepie.

Chcesz poznać możliwości obecnej branży POS? Sprawdź ofertę firmy Canvas – producenta innowacyjnych standów reklamowych i innych materiałów POS.

 

Materiał zewnętrzny

O nas

Najciekawsze informacje z dziedziny biznesu, prawa czy marketingu

Kontroluj swój biznes pamiętając o chwili relaksu

E-mail: kooperacja@skutecznypartner.pl