Umowa kurierska dla firm – co powinna zawierać?

Planujesz uruchomienie sprzedaży wysyłkowej w swojej firmie? Potrzebujesz zaufanego kuriera, który szybko i bezpiecznie doręczy zamówienia do Twoich klientów. Dostępne na polskim rynku usługi kurierskie dla firm charakteryzują się dużą różnorodnością, dzięki czemu nawet najbardziej wymagające biznesy mogą znaleźć wśród nich coś dla siebie. Jak możesz dobrać przewoźnika dla Twojej firmy? Na co należy zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy z firmą kurierską?
Przesyłki kurierskie dla firm – kiedy warto podpisać umowę?
Podpisanie umowy z firmą kurierską to szansa na przyspieszenie rozwoju biznesu. Pozwala ona przedsiębiorcom negocjować ceny za przesyłki krajowe i międzynarodowe, ustalać wygodne warunki współpracy oraz uzyskać dostęp do gamy licznych dodatkowych usług. Kiedy warto podpisać ją w Twojej firmie? Korzyści ze stałej współpracy odczują przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy regularnie nadają dużą ilość paczek. Co istotne, jest ona atrakcyjnym wyborem zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw. Jeżeli więc planujesz wprowadzenie sprzedaży wysyłkowej w swojej firmie, tańsza i wygodniejsza usługa kurierska będzie dla Ciebie dużym wsparciem, dzięki któremu oszczędzisz pieniądze i zyskasz czas na rozwój biznesu.
Planujesz prowadzić serwis międzynarodowy lub wysyłać paczki do klientów także poza Polską? Ceny za pojedynczą przesyłkę międzynarodową bywają wysokie, dlatego w tym przypadku podpisanie umowy ma szczególnie duże znaczenie dla budżetu firmy. Skorzystaj z lepszej oferty cenowej na przesyłki międzynarodowe i obniż ceny także dla swoich kontrahentów. Odpowiedni kurier dla firm będzie nieocenionym wsparciem w podboju zagranicznych rynków.
Profesjonalny kurier – oferta dla firm i dobieranie usług do potrzeb działalności
Najlepsze firmy kurierskie działające na terenie Polski od lat świadczą usługi zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych, a z ich usług korzystają najróżniejsze branże. Szerokie i różnorodne grono klientów zachęca przewoźników do wzbogacania swojej oferty o nowe rodzaje przesyłek czy metod dostawy. Przedsiębiorcy nie muszą już godzić się na uniwersalne warunki – mogą dobierać poszczególne elementy usługi kurierskich tak, by jak najlepiej współgrały one z modelem biznesowym marki.
Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź, co w ramach umowy może Ci zaoferować przewoźnik. Może to być na przykład obsługa zwrotów od klientów z zagranicy czy bezpłatna integracja systemów sklepów internetowych z aplikacją zarządzania przesyłkami. Jeżeli wysyłasz towary o dużej masie i wadze, zapoznaj się z ofertą paletowych lub wielkogabarytowych przesyłek. Poświęć szczególną uwagę weryfikacji potencjalnych partnerów – najlepszy kurier dla firm to taki, który może poszczycić się długą historią działalności na krajowym i międzynarodowym rynku oraz licznymi pozytywnymi opiniami klientów.
Na co zwrócić uwagę, podpisując umowę z kurierem?
Przed podpisaniem umowy z kurierem należy dobrze sprecyzować potrzeby swojej działalności. Tyczy się to w szczególności rodzaju towarów, jakie ma się zamiar przesyłać – nie wszystkie nadają się do transportu kurierem. Istotne będzie także uwzględnienie gabarytów paczek i warunków dostawy proponowanych przez kuriera. Potrzebujesz przewozu dokumentów? Sprawdź, czy dany przewoźnik oferuje tę usługę.
Przed podpisaniem umowy sprawdź także ofertę usług dodatkowych. Poszczególne konfiguracje opcji dostawy (na przykład przekierowanie paczki, przesyłka pobraniowa lub odbiór nadawanej paczki w sobotę) mogą wiązać się z dodatkową opłatą. Warto więc sprawdzić, jak dany kurier wycenia usługi dodatkowe i z jak szerokiej ich gamy może korzystać przedsiębiorca i jego klienci.
Właściciel biznesu może negocjować ceny z firmą kurierską. Wysokość możliwego do uzyskania upustu zależeć będzie od takich czynników jak rodzaj przesyłki oraz liczba nadań w miesiącu. Przedsiębiorca musi także upewnić się, że przewoźnik może pochwalić się nienaganną opinią w takich kwestiach jak terminowość dostaw, przejrzystość warunków współpracy oraz przyjazna, bezproblemowa obsługa klienta.
Artykuł partnera
Warto zobaczyć
Jakie produkty znajdziemy w hurtowniach...
Polski eksport się rozwija